Beställningsinformation

I alla priser ingår moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tyck- och skrivfel.

För att kunna beställa på Sajten måste Du ha fyllt 18 år. Hedlandet accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Hedlandet förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om Du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

Hedlandet reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Sajten, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Hedlandet har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du har beställt så kommer Hedlandet naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan Hedlandet fortsätter med beställningen. All bildinformation på Sajten ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Hedlandet ansvarar inte för information på Sajten som kommer från en tredje part.

Sekretess, säkerhet & personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. 
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. 
Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. AB Lågprisvaruhuset Hedlandet kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. 
Kontakta oss i så fall via e-post: info@hedlandet.se

Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se

Ångerrätt och öppet Köp samt bytesrätt i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. (Gäller ej underkläder och REA)
Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. 

Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. 
AB Lågprisvaruhuset Hedlandet tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. 
Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp samt bytesrätt i 14 dagar. Vid byte till annan färg eller storlek betalar du returfrakt vid godkända fall.
Väljer du att lägga en helt ny beställning tillkommer fraktavgift.
Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

Vid ej mottagit paket, debiterar vi kunden en avgift på 250kr. Detta för att täcka kostnader som frakt, lagerhantering & administrativt arbete medfört.

Vid retur behöver du en “Returblankett” som du får genom att ringa eller maila oss. Där förklarar vi hur du går tillväga samt villkoren som gäller vid Retur/Utbyte.
Blanketten måste alltid finnas fullt ifylld och i paketet.

Vid mailkontakt, ange alltid ditt ordernummer i “Ämne” ex. “Ordernummer #2433” (För bästa svar möjligt)  info@hedlandet.se

Transportskador

Alla yttre skador (på emballage / ytterförpackning) bör genast anmälas till transportören. Ett bra sätt är att beskriva skadan skriftligt på exempelvis följesedeln med information om transportören och också få chauffören att skriva på. Ni bör inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks bör detta reklameras till oss inom 3 dagar. Om Ni inte reklamerar inom skälig tid (8 dagar) anses Ni ha godtagit leveransen.

Reklamation

Är innehållet skadat, maila oss på info@hedlandet.se

Ange ordernummer. Vid retur behöver du en Returblankett från oss, blanketten måste alltid finnas fullt ifylld och i paketet.

Frakter

Frakt inom Sverige 79 kr.
Order över 499 kr fraktfritt.

 DHL Service Point levereras till närmaste ombud.
Leveranstiden är i vanliga fall 2-4 arbetsdagar .
Kunden blir alltid kontaktad ifall en produkt är slut / utgående. 
Därför ber vi dig ange rätt mail & mobiltelefonnummer för snabbare kontakt & hantering. Vi på AB Lågprisvaruhuset Hedlandet försöker alltid hjälpa till ifall en produkt är slut genom ex. ett byte till alternativ produkt.
Kontakta: info@hedlandet.se
Eller ring oss: 0159-133 40
Kundtjänst/Retur/Reklamation/Produktinformation: info@hedlandet.se

För att minska påverkan på miljön kommer vi att återanvända emballage som uppstår vid inleveranser till vår butik.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post alt. telefon. 
Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. 
Ersättning eller kompensation kan vi ej erbjuda vid en eventuell leveransförsening.

Risker vid transport

Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Betalning - med Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Läs mer om Klarna Checkout på klarnas informationssida: Klarnas informationssida.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på “Slutför köp” godkänner du våra köpvillkor.

 

 


Klarna Faktura – köpvillkor

Handla nu – betala efter leverans!
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

– Få alltid hem varan innan ni betalar Betalningstid – alltid 14 dagar 
– Ni behöver aldrig lämna ut kortuppgifter 
– Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen 
– Ladda ner era fakturor från Klarna Möjlighet till delbetalning

Fakturerings-Avgift tillkommer med 39kr. 
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. 
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. 
Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. 
Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. 
Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Har du frågor gällande din Klarna faktura kontakta Klarnas kundservice.

 


Konto – Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. 
Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto.
Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Den gällande årsräntan är 19,90 % . Vid köp av varor för 10 000 kronor som delbetalas över 12 månader med 955 kronor per månad motsvarar en effektiv ränta om 29,22% och ett totalbelopp om 11 458 kronor. 
Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. 
Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer om hur du betalar med Klarna.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies-information

En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, t.ex. Hedlandet till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.